Saftiga pannbiffar med varm tomatsalsa

Åkte hem från jobbet och satte mig ner för att planera lite och skriva inhandlingslista. Har varit och storhandlat så jag kan göra storkok och frysa in massa lådor. Så slipper man stå varje dag och laga mat. 
 
Jag gjorde mina supergoda pannbiffar till det provade jag att göra en egen salsasås/ tomatsås som skall vara varm. 
 

Pannbiffar ca 10 st
 
Ca 700g Nötfärs 15% fett
100g Kesella 10%
2 ägg
1 gul lök ( mixar för att få små bitar )
Salta, peppra. Jag tog lite ceyennepeppar också. 
 
1 Pannbiff innehåller ca:
179 kcal
12g fett
3g kolhydrater
16g protein
 
Salsasås ca 1000g ( räcker till ca 10 matlådor )
 
1 röd paprika
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
Ca 800 g krossade tomater 
1/2 kruka timjan
Salt, peppar chilipulver, spiskummin
 
Hacka paprika, vitlök och lök. Fräs i en kastrull. Häll i resten och låt puttra. 
Kör sedan med en stavmixer till önskad konsistens. Jag föredrar ganska slät.
 
Ca 100g är ungefär 36 kcal